İÇ KONTROL
- İç Kontrol Nedir?
- İç Kontrol Belgeleri
- Analizler
- Faaliyet Raporları
- Görev Tanımları
- Hassas Görevler
- Hizmet Standartları
- İş Akış Şeması
- Birim İç Değerlendirme Raporu
- Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi
- Komisyonlar
- İç ve Dış Paydaşlar
- İç ve Dış Kaynaklı Dokümanlar
- Prosesler
- Planlar
- Danışma Kurulu
- Politikalar
- Koordinatörlükler
- Kalite Koordinatörlüğü
İç Kontrol Nedir?
"İç Kontrol = İyi Yönetim"
İç kontrol kurumdaki yönetici ve personelin yaptıkları işin kontrolünü ellerinde bulundurmaları için kullanılan bir yöntemdir. İç kontrol varmak istediğimiz hedeften sapmadan ilerlememizle ve bu amaçla yapılan faaliyetlerde ne kadar “kontrol” sahibi olduğumuzla ilgilidir.
Faaliyetlerde etkinlik ve verimliliğin artmasını sağlar.
Güvenilir bilginin zamanında elde edilmesine yardımcı olur.
Varlıkların korunması konusunda güvence verir.
İşlerin yasallık ve düzenliliğine ilişkin yeterli güvence sağlar.
Küçük hataların büyük problemlere dönüşmeden önce fark edilmesini sağlar.
İşlerin, doğru bilgiye dayalı olarak en etkin biçimde gerçekleştirilmesinde yardımcıdır.
Hesap verme mekanizmasını güçlendirir. Sonuçlar konusunda kanıtlara dayalı gerekçe sunma imkanı sağlar.
Hassas Görevler
Hassas Görev Nedir?
Birimin temel işlevini etkin biçimde yerine getirmesini etkileyebilecek riskler içeren, zamanında ve/veya doğru bir şekilde yerine getirilmesi halinde karar alma süreçlerini güçlendiren ve kaynakların etkin kullanımını sağlayan kritik öneme sahip sınırlı sayıdaki görevler hassas görevdir.
Hassas Görevler neden tespit edilmelidir?
- Birimin fonksiyonlarını etkin bir şekilde ifa edebilmesi için kritik faaliyetlerin tespit edilmesini,
- Bu kritik faaliyetlerin gözden geçirilmesini ve bu sayede aksaklıklar varsa tespit edilmesini,
- Bu kritik faaliyetler için gerekli kontrol önlemlerinin alınmasını, temin eder.
Böylece;
- Birimin faaliyetlerinin aksamadan yürütülmesine,
- Kamu kaynaklarının verimli biçimde kullanılmasına,
yardımcı olur.
Hassas Görevler nasıl tespit edilir?
Bir görevin hassas olup olmadığı belirlenirken aşağıdaki kriterler dikkate alınmalıdır:
- İdarenin hedeflerini etkileyebilecek önemli kararları alma kapasitesi,
- Kararları etkileyebilecek idare dışı üçüncü kişi ve kuruluşlarla ilişkisi,
- Gizli bilgilere erişim,
- Mali değeri yüksek olan iş ve işlemlerle ilgili görevler,
- Görevin yüksek seviyede özel uzmanlaşma gerektirmesi,
- İdarelerce ilave edilebilecek diğer kriterler.
Hassas Görevler tespit edilirken birimlerin; hizmet envanteri, operasyonel plan ve görev tanım rehberlerinde yer alan görevleri kapsamında soracakları başlıca sorular şunlardır:
- Hangi görevler gizlilik statüsündedir?
- Hangi alanlardaki faaliyetlerde hata veya usulsüzlük yapılması ihtimali daha fazladır?
- Hangi görevlerin belli bir zaman süreci içinde yerine getirilmesi önemlidir?
- Hangi alanlarda bilgi ve eğitim ihtiyacı çok yüksektir?
- Hangi görevler iç ve dış etkenlere yüksek derecede maruz kalır?
- Hangi görevler yerine getirilemezse mali kayba neden olur?
- Hangi görevler yerine getirilemezse kaynak israfına neden olur?
- Hangi işler yüksek maliyetlidir?
- Hangi işlerin ya da süreçlerin aksaması birimin dışarıdan olumsuz tepki almasına neden olur?
- Hangi işlerde hesap verme yükümlülüğü fazladır?
- Hangi işler için çok fazla mesai harcanmaktadır?
- Hangi alanlarda çıkacak sorunlar, birimin fonksiyonunu yerine getirmesine engel olur?
- Kimlerin çok fazla sorumluluğu vardır?
Hassas görev belirleme ve sonrası:
Hassas görevlerin envanteri çıkarılır. Bu görevler gözden geçirilir. Hangi aşamalarda aksaklıkların olabileceği tespit edilir. Bu aksaklıkların önlenebilmesi veya en aza indirilebilmesi için ne gibi önlemler alınabileceğine karar verilir. Görevlerdeki etkinliğin sağlanması için alınan önlemler sürekli olarak izlenir. Bu kontrollerin hayata geçirilmesi ile birim daha güçlü bir şekilde görevlerini yerine getirmeye başlar.
Örnekler:
- Bütçe hazırlık işlemleri kaynakların doğru tahsisi için önemlidir. Hazırlık çalışmaları birimin politika ve öncelikleri doğrultusunda yürütülmez ise bu durum birimin fonksiyonunu yerine getirmesini engeller mi? Cevap, evet ise bu hassas bir görev olarak belirlenmelidir.
- Hazırlanan rapor, kitap (İzleme/Değerlendirme Raporları, Faaliyet Raporu, Stratejik Plan, Çalışma Hayatı İstatistikleri vb.) gibi belgelerin ilgili mevzuatında belirlenen sürede/sürelerde ya da beklentilere cevap verebilmesi için kabul edilebilir sürelerde ilgili yerlere gönderilmesi/paylaşılması gerekir. Birimin bu çalışmaları zamanında tamamlayamaması birimin fonksiyonunu yerine getirmesini engeller mi?/Karar alma sürecini olumsuz etkiler mi?/Birimin itibarını zedeler mi? … Cevap, evet ise bu hassas bir görev olarak belirlenmelidir.
- 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki mal ve hizmet alımı ve yapım işi temininde yaklaşık maliyetin hesaplanması ve kaydedilmesi süreci hassas görev olarak belirlenmelidir.
Görevden ayrılan personel için ne yapmak gerekir?
Görevden ayrılan personelin yerine gelen kişinin görev hakkında yeterince bilgi sahibi olmaması o alanda işlerin aksamasına sebep olabilir. Bu nedenle görevden ayrılan personelin durumunu “Hassas” olarak görmek gerekmektedir. Bu durum envanter listesinde yer almalıdır.
Hizmetin herhangi bir aksama olmadan sürdürülebilmesi için görevlendirilen personelin gerekli donanıma sahip olmasını sağlamaya yönelik belirlenecek özel prosedür, görevinden ayrılan personelin bir rapor hazırlayarak yeni göreve gelen personele vermesi, sorumluluğu altındaki dosyaların da bir tutanakla teslim edilmesidir. Raporda, yürütülmekte olan önemli işlerin listesi, öncelikli olarak dikkate alınacak konular, süreli ve zamanlı işler listesi ve benzeri hususlara yer verilmelidir.
Hizmet Standartları
İş Akış Şemaları
KYS-İA-186 MYO Akademik Personel İzin Alma İş Akış Süreci
KYS-İA-187 MYO Akademik Personel Yolluk – Yevmiyelerinin Ödenmesi İş Akış Süreci
KYS-İA-188 MYO Burs İşlemleri İş Akış Süreci
KYS-İA-189 MYO Ders Görevlendirmelerinin Yapılması Süreci
KYS-İA-190 MYO Ders Planı ve İçeriklerinin Güncellenmesi İş Akış Süreci
KYS-İA-191 MYO Devir Yoluyla Malzeme Çıkışı İş Akış Süreci
KYS-İA-192 MYO Devir Yoluyla Malzeme Girişi İş Akış Süreci
KYS-İA-193 MYO Doğum Yardımı İşlemleri İş Akış Süreci
KYS-İA-194 MYO Ek Ders İşlemleri İş Akış Süreci
KYS-İA-195 MYO Emekli Personel Sürekli Görev Yolluğu İşlemleri İş Akış Süreci
KYS-İA-196 MYO Evrak Akışı İş Akış Süreci
KYS-İA-197 MYO Geçici Görev Yolluğu İş Akış Süreci
KYS-İA-198 MYO Gelen Personel Sürekli Görev Yolluğu İşlemleri İş Akış Süreci
KYS-İA-199 MYO Haftalık Ders Programı Hazırlanması İş Akış Süreci
KYS-İA-200 MYO Hibe Yoluyla Malzeme Girişi İş Akış Süreci
KYS-İA-201 MYOHurda Yoluyla Malzeme Çıkışı İş Akış Süreci
KYS-İA-202 MYO İdari Personel İzin Alma İş Akış Süreci
KYS-İA-203 MYO İdari Personel Yolluk – Yevmiyelerinin Ödenmesi İş Akış Süreci
KYS-İA-204 MYO İstifa, Askerlik ve Ücretsiz İzin İşlemleri İş Akış Süreci
KYS-İA-205 MYO Kayıt Silme İşlemleri İş Akış Süreci
KYS-İA-206 MYO Kısıtlı Maaş İşlemleri İş Akış Süreci
KYS-İA-207 MYO Maaş İşlemleri İş Akış Süreci
KYS-İA-208 MYO Malzeme Satın Alma İş Akış Süreci
KYS-İA-209 MYO Mazeret Sınavı İş Akış Süreci
KYS-İA-210 MYO Mezuniyet İşlemleri İş Akış Süreci
KYS-İA-211 MYO Naklen Giden Personel İşlemleri İş Akış Süreci
KYS-İA-212 MYO Öğrenci Belgesi Verme İş Akış Süreci
KYS-İA-213 MYO Öğrenci Kayıt Dondurma İşlemleri İş Akış Süreci
KYS-İA-214 MYO Öğrenci Kayıt Yenileme İş Akış Süreci
KYS-İA-215 MYO Öğrenci Temsilcisi Seçimi İş Akış Süreci
KYS-İA-216 MYO Öğrenci Yeni Kayıt İşlemleri İş Akış Süreci
KYS-İA-217 MYO Ölüm Yardımı İşlemleri İş Akış Süreci
KYS-İA-218 MYO Program Açma ve Öğrenci Alma İş Akış Süreci
KYS-İA-219 MYO Sınav Programının Hazırlanması İş Akış Süreci
KYS-İA-220 MYO Sınav Ücreti İşlemleri İş Akış Süreci
KYS-İA-221 MYO Sınavlara İtiraz İşlemleri İş Akış Süreci
KYS-İA-222 MYO Tek Ders Sınavı İş Akış Süreci
KYS-İA-223 MYO Transkript Belgesi Verme İşlemleri İş Akış Süreci
KYS-İA-224 MYO Yarı Zamanlı Öğrenci Alımı İş Akış Süreci
KYS-İA-225 MYO Yatay Geçiş İşlemleri İş Akış Süreci
KYS-İA-226 MYO Zimmet Verme İşlemleri İş Akış Süreci
KYS-İA-227 MYO Zimmetten Düşme İşlemleri İş Akış Süreci
{pdf=images/2022/isakissemalari/is-akis-semalari-inebolumyo.pdf|100%|1000|native}
Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi
Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi'ne bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz. | Tıklayınız |
İç ve Dış Kaynaklı Dokümanlar
Prosesler
Proseslere ulaşmak için buraya tıklayın
KYS-FRM 402 - İnebolu Myo Proses Izleme Kriterleri Takip Formu
KYS-FRM 402 - Proses İzleme Kriterleri Takip Formu 2024
Planlar
- KYS-PL-001 İnebolu MYO Vekalet Planı
- KYS-PL-003 Yıllık Hedef ve Faaliyet Planı
- KYS-PL-006 Temizlik ve Dezenfeksiyon Planı
- KYS-PL-008 Bilgisayar Labaratuvarları Bakım Onarım Planı
- KYS-PL - Kısa - Orta - Uzun Vadeli Planlar
- KYS-PL - 003 Yıllık Hedef ve Faaliyet Planı 2023
- KYS-PL - 003 Yıllık Hedef ve Faaliyet Planı 2024
- KYS-PL - Hedef ve Faaliyet Planı-2024 Gerçekleşme Durumu 3 aylık
- KYS-PL - Hedef ve Faaliyet Planı-2024 Gerçekleşme Durumu 6 aylık
Erasmus Koordinatörü - Öğr. Gör. Alperen ÇIKIKCI - 0366 280 46 03 - acikikci@kastamonu.edu.tr
İkili Anlaşmalar ve Protokoller Koordinatörü - Öğr. Gör. Alperen ÇIKIKCI - 0366 280 46 03 - acikikci@kastamonu.edu.tr
Kariyer ve Mezun İlişkileri Koordinatörü - Öğr. Gör. Alperen ÇIKIKCI - 0366 280 46 03 - acikikci@kastamonu.edu.tr
Uluslararasılaşma ve Bologna Süreci Koordinatörü - Öğr. Gör. Dr. Mustafa KARGA - 0366 280 46 02 - mkarga@kastamonu.edu.tr
Birim Engelli Koordinatörü - Öğr. Gör. Emir ŞEN - 0366 280 46 07 - emirsen@kastamonu.edu.tr
Farabi Koordinatörü - Öğr. Gör. Kübra TEKAYAK - 0 366 280 46 09 - ktekayak@kastamonu.edu.tr
OSD Koordinatörü - Öğr. Gör. Selvi CİNGÖZ - 0 366 280 46 24 - scingoz@kastamonu.edu.tr